SHK

Direktlänk till inlägg 22 december 2013

Månadens SHK-spelare! "December 2013"

Av Live-Rapportör SHK - 22 december 2013 08:39

Poängmässigt blev december fortsatt tung månad för SHK.
Då vi skulle utse månadens bästa spelare så blev det  en spelare som var lite bättre än sina lagkamrater poängmässigt blev vinnaren:  Grattis säger vi till Jens Andersson 2 mål - 7 assist = 9 poäng,  1 poäng före tvåan Jonas Bergqvist 1 mål - 7 assist = 8 poäng

Månadens spelare november 2013
                
Jens Andersson                       

Toppen  "December"
Jens Andersson 2 mål - 7 assist = 9 poäng
Jonas Bergqvist  1 mål - 7 assist = 8 poäng
John Hammarstrand 2 mål - 3 assist = 5 poäng
Niklas Öhman   3 mål - 1 assist = 4 poäng
Andreas Jönsson  2 mål - 2 assist = 4 poäng

Först får jag väl lov att tacka Sollefteå Hockey för de 2 säsongerna som jag varit med och arbetat.
Varit flera matcher som man kommer ihåg -  mitt bästa minne under dessa två säsonger är från 1 februari 2013.
Det var match i Latbergshallen en fredagkväll, ganska mkt publik hade kommit till hallen för att få se deras Kramfors som dom hoppades slå Sollefteå Hockey.  Matchen var ju riktigt jämn och det stod 0-0 efter den första perioden.   Sedan i period 2 så dödade SHK matchen genom att gå till periodvila med en 5-0 ledning,  det kändes riktigt bra.  Dom vänliga personerna som jag satt tillsammans med var ganska nedstämda,  värmen som dom hade satt på för vi/jag inte skulle frysa var nästan som man trodde dom skulle stänga av efter denna mardrömsperioden för Kramfors ;).  När tredje perioden tog det bara 1,01 på tredje perioden när Jens Andersson punkterade matchen med lagets 6-0 mål.  När domaren blåste av matchen stod det 2-8 på resultattavlan.  Jag tog snabbt upp kameran för att ta ett foto av resultattavlan men Kramfors sekretariatet var väldigt snabb att nollställa tavlan.  

Nu till min egna sammanfattning av dessa två säsonger:   För det första var jag troligen lite för ambitiös när jag trodde en blogg skulle funka även i hockeyn.   Det hade gått bra på fotbollen och många hade besökt allt jag skrev osv. 

Jag har verkligen gjort allt jag kunnat/orkat för att försöka få upp intresse för det jag håller på med.
Gjorde t.o.m ett litet försök genom besöka pojkhockey och skrivet lite om dessa.

Jag kan inte göra något mer tyvärr,   det gick helt enkelt inte skapa det intresse som jag hoppades på när jag startade säsongen 2012/2013.

Är egentligen bara en person som har kommit fram till mig och sagt jag gör ett bra jobb med allt jag gör.
Stort jättetack Sollefteå Hockeys eldsjäl som verkligen gör allt för sin klubb.

 
Helene Johansson


Jag försöker alltid vara positv men i detta fall så blir jag lite negativ ändå.

Det här är det sista inlägget som jag skriver i SHK-bloggen.  
Första säsongen var trots resultaten den roligaste säsongen,   det var lite större intresse då.

Trots jag kommer lägga ner SHK-bloggen så kommer jag inte sluta att skriva om hockey då det är ett stort intresse.
Min egen sportsblogg: http://crillessportsblogg.bloggplatsen.se/   där kommer mkt hockey men även endel fotboll.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Live-Rapportör SHK - 24 februari 2014 20:38

Stort grattis säger vi till hela 4 SHK-spelare som denna månaden delade månadens bästa SHK-Spelare.Månadens spelare Februari 2014                    Henrik Heino                      Mikael Zetterberg-Bengtsson     Linus Ledin                        ...

Av Live-Rapportör SHK - 24 februari 2014 14:22


För att få en bra bild hur Sollefteå Hockey publik sett ut säsongen 2013/14 var jag tvungen gå igenom samtliga hemmamatcher.  Vad blir svaret?   Onsdag är en bra dag - då kommer allt som oftast bra med publik.   Det man kan utläsa av denna sammanstäl...

Av Live-Rapportör SHK - 8 december 2013 11:22

Sollefteå HK Team 03-Ramsele IK  15-1  (6-0 - 3-0 - 6-1)5-0  Noak Persson6-0 William Hildebertzon (Waldemar Frestadius)Period 2  (Skotten)  16-3Tid 5.17: 7-0 Theodor WiknerTid 9,34: 8-0 Robin JonssonTid 12.54: 9-0 William Hildebertzon (Waldemar Frest...

Av Live-Rapportör SHK - 7 december 2013 23:28

Lördag:  131-95-93   Söndag:  169-210-130Onsdag:    192-180Lördag: 3 mastcher snitt 106Statistiken ljuger väldigt sällan.   Senast vi spelade hemma mot Piteå HC var också på en lördag då kom det 131 åskådare till hallen.   Historiskt så är lördag en ...

Av Live-Rapportör SHK - 6 december 2013 16:08

Denna helgen ska SHK-bloggen bevaka tre Sollefteå Hockey matcher!Sollefteå Hockey ALördag: PiteåSöndag: SK LejonSollefteå Team 03Söndag:  Ramsle IKFörsta matchen som vi ska bevaka är matchen mot topplaget Piteå HC.   En mycket tuff match är att vänta...

Sollefteå Hockey